18 maja 2016 – Zielona Szkoła w Hiszpanii

30.04-11.05.2016 roku uczniowie naszej szkoły odbyli wycieczkę do Hiszpanii w ramach projektu naukowego ,,Zielona Szkoła w Hiszpanii”. Po 24 godzinach męczącej podróży i noclegu we Włoszech, ulokowaliśmy się w hotelu Gran Don Juan w Lloret de Mar, nieopodal plaży. Następnego dnia wyruszyliśmy na spacer po okolicy. Pogoda nam dopisywała. Przez te 12 dni zwiedziliśmy Tossa de Mar, Barcelonę, a w niej m.in. budowany ponad 200 lat Kościół Sagrada Familia i największy w Europie stadion piłki nożnej czyli Camp Nou. Zachwycaliśmy się również twórczością Gaudiego oraz spacerowaliśmy po La Rambla, jednej z najsłynniejszych barcelońskich ulic. W Montserrat zwiedziliśmy klasztor, który jest dla Katalończyków tym, czym Jasna Góra dla Polaków. W Lloret de Mar mieliśmy organizowane zajęcia językowe, na których świetnie się bawiliśmy, robiąc projekty i wykonując zadania. Czas wolny wykorzystywaliśmy na zakup pamiątek, opalanie się oraz zwiedzanie miasteczka. Niechętnie opuszczaliśmy tereny Hiszpanii i na zakończenie naszej wyprawy udaliśmy się do Wenecji. Tam zwiedzaliśmy Plac oraz Bazylikę św. Marka. Po 9 godzinach spędzonych z przewodnikiem, zmęczeni wyruszyliśmy w drogę do Biłgoraja. Jedną z zaskakujących refleksji, która pojawiła się w wyniku naszych obserwacji, było to, że ludzie w Hiszpanii nie spieszą się nigdzie oraz są bardzo szczęśliwi w przeciwieństwie do polskiego społeczeństwa. Świat z tej perspektywy wygląda bardziej optymistycznie i chce się tam wracać, choć podróż jest bardzo męcząca i długa.