23 maja 2018 – Wycieczka do Wrocławia – Kudowy – Pragi – Adrspach

W dniach 14-17.05.2018 r. klasy I D i I E oraz kilka osób z innych klas pierwszych, wybrały sie na wycieczkę, która odbywała sie na trasie Wrocław – Kudowa Zdrój – Praga – Adrspach. Pomimo wczesnej godziny wyjazdu na twarzy każdego można było dostrzec zniecierpliwienie i dobry nastrój. Nasza podróż rozpoczęła sie od zaśpiewana ,,Sto lat” naszemu opiekunowi panu Szatowskiemu ze względu na jego urodziny.

Piękne miasto Wrocław przywitało nas równie piękną pogodą. Tego słonecznego dnia udało nam sie trafić do wielu wartych zapamiętania miejsc: mieliśmy możliwość obejrzenia z bliska Panoramy Racławickiej, wyjechaliśmy na taras widokowy Sky Tower, odwiedziliśmy ZOO i Afrykarium, płynęliśmy też  statkiem po Odrze. Kolejny etap naszej wyprawy to  zwiedzanie Kaplicy Czaszek, główną atrakcją tego dnia była wspinaczka na górę Wielki Szczeliniec i spacer po szczycie Gór Stołowych. W trakcie naszej wędrówki słuchaliśmy pasjonujących opowieści przewodnika, szczególnie interesująca okazała się legenda o Liczyrzepie, którą przedstawił nam bardzo dokładnie. Trzeciego wycieczki wyruszyliśmy do Pragi. Miasto oczarowało nas swoimi niebanalnymi budowlami i życzliwością tamtejszych mieszkańców. Z zaciekawieniem podziwialiśmy różne miejsca,  w których byliśmy np. Zamek Królewski, Hradczany, Plac św. Wacława i chociaż pogoda nas nieco zaskoczyła, deszcz nie starł z naszych ust uśmiechów. Ostatniego dnia w planie mieliśmy Skalne Miasto – Adrspach. Uzbrojeni w kolorowe płaszcze przeciwdeszczowe oglądaliśmy kolejne interesujące formy skalne. Po zrealizowaniu programu ruszyliśmy w drogę powrotną. Przy wyjeździe z Czech zatrzymaliśmy sie na zakupy w sklepie ze słodyczami, który opuściliśmy z naręczami czekolady ”Studenckiej”. Ostatnie godziny podróży spędzone w autokarze minęły nam w miłej atmosferze. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu!