27 czerwca 2024 – Nietypowe zakończenie roku szkolnego we Włoszech

W ostatnim dniu roku szkolnego zgromadzeni w auli uczniowie, niecierpliwie czekający na początek wakacji, nie zdawali sobie sprawy, że ich rówieśnicy zwiedzający Włochy również będą świętowali zakończenie roku. Co prawda uczestnicy wycieczki nie otrzymali świadectw ani Listów Gratulacyjnych, ale odbyła się krótka, symboliczna uroczystość u wrót Forum Romanum, podczas której wicedyrektor Katarzyna Tkaczyk pogratulowała uczniom osiągniętych wyników oraz życzyła udanych wakacji.

Przebywający za granicą licealiści swoją włoską przygodę rozpoczęli 16 czerwca 2024 roku i podczas tygodniowego pobytu mieli możliwość miłego spędzenia czasu na słonecznym Półwyspie Apenińskim. O tym, co zobaczyli i przeżyli nasi turyści można dowiedzieć się z relacji jednej z uczestniczek: „Podróż po malowniczych Włoszech rozpoczęliśmy od Wenecji, gdzie zobaczyliśmy najpiękniejszy salon Europy – Plac św. Marka ze słynną Bazyliką św. Marka, którą mogliśmy zwiedzić. Potem zatrzymaliśmy się obok Mostu Westchnień i podziwialiśmy zabytkowe budowle. Następnie udaliśmy się do Bazyliki św. Antoniego w Padwie, gdzie znajdowały się jego relikwie. W naszym planie nie mogło zabraknąć także słynnego kompleksu architektonicznego – Placu Cudów we włoskiej Pizie wraz z Krzywą Wieżą. W czasie pobytu na włoskiej ziemi poznaliśmy również Florencję – stolicę jednego z najważniejszych regionów winiarskich, czyli Toskanii. Na zakończenie podróży została nam największa atrakcja, czyli stolica Włoch – Rzym, gdzie temperatura dochodziła do 40 stopni Celsjusza! Mimo to nasza dzielna i świetnie zorganizowana grupa odwiedziła takie zabytki jak: Koloseum, łuk triumfalny upamiętniający rządy Konstantyna Wielkiego, Panteon, Campo di Fiori czy słynną Fontannę di Trevi. Mogliśmy również podziwiać place w stylu barokowym: Plac Navona, Plac Hiszpański, a także Schody Hiszpańskie. W Rzymie mieliśmy także okazję odwiedzić najmniejsze państwo na świecie – Watykan. Tam w ogromny zachwyt wprawiło nas zwiedzanie Bazyliki św. Piotra, gdzie pochowany jest m. in. nasz papież Polak – Jan Paweł II. Wyjazd był udany i wróciliśmy bardzo zadowoleni. Oprócz zwiedzania najpiękniejszych miejsc mieliśmy czas na odpoczynek i plażowanie nad Morzem Adriatyckim.”

Opiekunami wycieczki byli: pani Barbara Beda, pan Krzysztof Litwiniuk, pani Beata Pieczonka i pani Katarzyna Tkaczyk.