5 października 2018 – „Wizyta w cesarskim Wiedniu”

W dniach 26-28 września klasy 2C liceum oraz 3b gimnazjum razem z wychowawcami i kilkoma uczniami z klas 3gA, 2A, 2G i 2H uczestniczyły w wyjeździe do Wiednia. Jest to cudowne miejsce pełne tajemnic i interesujących budowli. Dzięki naszym wspaniałym przewodnikom – Pani Małgorzacie i Panu Czarkowi poznaliśmy  historię miasta leżącego nad Dunajem. Przemierzając ulice Wiednia, podziwialiśmy piękne zabytki, sklepy i kawiarnie. Naszą uwagę zwrócił znany na całym świecie ,,Dom Hundertwassera”. Kolorowego budynku nie dało się nie zauważyć. Podążaliśmy śladami Habsburgów oraz poznaliśmy ich historię z innej perspektywy, zwiedzając pałac  Schönbrunn. Zainteresowały nas fascynujące, a zarazem smutne losy królowej Elżbiety Bawarskiej, popularnej ,,Sisi”, która ogromną uwagę przywiązywała do wyglądu. Spróbowaliśmy nietypowych potraw. Na długo zapamiętamy smak wiedeńskiej kiełbasy i gotowanych kasztanów. Mieliśmy również okazję podziwiać piękne widoki podczas dwugodzinnego rejsu statkiem po Dunaju. Wszyscy aktywnie uczestniczyliśmy w wycieczce. Nie brakowało gier miejskich czy testów wiedzy, w których sprawdziliśmy się doskonale. Będąc w Parku Miejskim podzieleni na grupy nagraliśmy filmy o rodzinie Straussów. Nasza pomysłowość nie znała granic. Prace, które powstały, rozbawiały do łez. Zwiedziliśmy również bliskie Polakom wzgórze Kahlenberg, pałac Belweder, Bibliotekę Narodową i Muzeum Historii Naturalnej. Wszyscy czekaliśmy jednak na atrakcje, które oferował nam Prater. Kolejki, diabelski młyn – symbol tego miasta, domy strachów czy kino to to, co lubimy najbardziej.

Wiedeń bardzo nam się spodobał. Mamy nadzieję, że niedługo tutaj wrócimy. Wszystkie zdjęcia oraz pamiątki będą nam przypominać o tej wspaniałej przygodzie. Natomiast wspomnienia na zawsze pozostaną w naszych sercach. Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, które pomogły nam zorganizować wyjazd. Szczególne podziękowania kierujemy do Burmistrza Miasta Biłgoraj, który przekazał nam prezenty dla przewodników.