6 listopada 2017 – Wycieczka klasy III B i C

W dniach 26-28 października 2017r. klasy III C oraz III B wspólnie wybrały się na wycieczkę na trasie Kraków – Zakopane – Częstochowa, której głównym celem była pielgrzymka maturzystów na Jasną Górę.

Pierwszego dnia zameldowaliśmy się w Krakowie. Korzystając z pięknej pogody, zwiedziliśmy Wawel oraz Stare Miasto. Podczas zwiedzania miasta towarzyszyła nam pani przewodnik, mieliśmy okazję zobaczyć mur z cegiełkami, upamiętniający ofiarodawców, kryptę św. Leonarda oraz kościoły i wieże znajdujące się w obrębie Wawelu, później udaliśmy się na renesansowy dziedziniec zamku, dawną siedzibę królewską, gdzie korzystając z wiedzy naszego przewodnika słuchaliśmy historii zamku. Odwiedzając podziemia katedry wawelskiej mijaliśmy groby królewskie m.in. widzieliśmy fragment grobowca świętej Jadwigi. Następnie odwiedziliśmy sukiennice i udaliśmy się na rynek krakowski, gdzie znajduje się pomnik Adama Mickiewicza. Kolejnym z naszych celów było wysłuchanie hejnału mariackiego, który grany jest z wieży kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Po drodze mijaliśmy dom, w którym Stanisław Wyspiański napisał swój słynny dramat-„Wesele”. Po południu w teatrze Bagatela obejrzeliśmy sztukę ,,Najdroższy”, w której wystąpili znani aktorzy m.in. Magdalena Walach, Urszula Grabowska i Dariusz Starczewski. Spektakl bardzo nam się podobał, wprowadził nas w wyśmienity nastrój i był bardzo dobrym zakończeniem pierwszego dnia. Późnym wieczorem wyjechaliśmy na nocleg do Zakopanego.

Drugi dzień powitał nas deszczową pogodą. Mimo niesprzyjającej aury wraz z przewodnikiem wybraliśmy się do Doliny Kościeliskiej, gdzie zobaczyliśmy piękne górskie krajobrazy. Dalsze zwiedzanie Zakopanego odbywało się poprzez oglądanie krajobrazu z okien autobusu, to dzięki humorowi naszego górskiego przewodnika wszyscy byli zadowoleni i zaciekawieni jego opowiadaniem.  Obowiązkowym punktem wycieczki był też wieczorny spacer po Krupówkach i zakup słynnego w tamtych okolicach sera owczego. Po tak dobrze spędzonym dniu udaliśmy się na kolejny nocleg.

Wczesnym rankiem kolejnego dnia wyjechaliśmy w stronę Częstochowy, głównego celu naszej wycieczki, gdzie były organizowane dla nas maturzystów uroczystości sakralne. Po drodze odwiedziliśmy Wadowice oraz spróbowaliśmy smaku słynnych i wyśmienitych kremówek papieskich. Po tak słodkiej przerwie wyjechaliśmy w dalszą drogę ku Częstochowie. Po dojechaniu do celu mieliśmy możliwość zobaczenia cudownego obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. Uczestniczyliśmy we mszy świętej, Drodze Krzyżowej, Akatyście i Apelu Jasnogórskim. Po zakończeniu uroczystości udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Ten nasz wspólny wyjazd był dla wielu niezapomniany i z pewnością będziemy przeżyte chwile długo wspominać, my – uczestnicy jak i nasi opiekunowie.

Pielgrzymka za nami – umocnieni duchowo jesteśmy gotowi do dalszej pracy.