23 stycznia 2024 – Hiszpanie w naszym liceum

W dniach 12-19 stycznia 2024 roku w ramach wymiany międzynarodowej gościliśmy w naszym liceum grupę uczniów ze szkoły I.E.S. Meléndez Valdés, położonej w miejscowości Villafranca de los Barros.

W piątkowy wieczór powitaliśmy Hiszpanów i zaprosiliśmy ich do naszych rodzin, aby poznali polskie zwyczaje i razem z nami zwiedzili okolice, a także cieszyli się z uroków zimy, brali udział w zabawach na śniegu, jeździli na łyżwach i nartach. Oficjalne powitaliśmy w naszym liceum uczniów i ich opiekunów z Hiszpanii w poniedziałek. Z tej okazji przygotowaliśmy krótkie przedstawienie prezentujące najczęściej oglądane w Polsce kreskówki. Razem z gośćmi odbyliśmy spacer po szkole, a potem wspólnie zwiedzaliśmy Biłgoraj i przybliżyliśmy Hiszpanom historię naszego miasta. W kolejnych dniach uczestniczyliśmy w licznych wycieczkach. W Lublinie zwiedziliśmy Zamek, Stare Miasto oraz Ogród Botaniczny UMCS, który przyozdobiony świątecznymi dekoracjami zrobił na naszych gościach największe wrażenie. W Zamościu zobaczyliśmy renesansową twierdzę i podziwialiśmy urokliwe zabytkowe kamieniczki. Dla zagranicznych koleżanek i kolegów przygotowaliśmy także kulig oraz zjeżdżanie z górki na workach z sianem, co wprawiło wszystkich w wyśmienity nastrój, a po udanej zabawie ogrzaliśmy się przy ognisku. W trakcie pożegnalnego wieczoru obejrzeliśmy pokaz slajdów i filmików z wymiany, które wywołały ogromne emocje. Nie zabrakło też pysznego poczęstunku, śpiewu i tańców. Ostatni dzień spędziliśmy w Krakowie, gdzie z anglojęzycznym przewodnikiem poznaliśmy ciekawe legendy i zobaczyliśmy zabytkowe miejsca. Po intensywnie spędzonym dniu na lotnisku w podkrakowskich Balicach serdecznie pożegnaliśmy naszych nowych przyjaciół.

Wymiana była dla nas bardzo ciekawym doświadczeniem oraz najlepszą okazją do rozwijania umiejętności w zakresie języka angielskiego i hiszpańskiego. Nowo poznane osoby z pewnością pozostaną w naszych sercach na długo, a my nie możemy się już doczekać majowego wyjazdu do Hiszpanii.

Koordynatorami wymiany polsko-hiszpańskiej były: pani Bożena Sidor oraz pani Patrycja Kanty. Opiekę nad młodzieżą sprawowały również: pani Izabela Żukowska i pani Anna Sakowska.