13 czerwca 2015 – Projekt International Village

Galeria I

Galeria II

W dniach 31.05-06.06. 2015r. grupa osiemnastu uczniów naszej szkoły z klas trzecich gimnazjum oraz pierwszych liceum wraz z opiekunami w ramach projektu International Village wyjechała na Słowację do miejscowości Stara Lubovna. Oprócz uczestników z Polski brali w nim udział również uczniowie z Litwy, Łotwy oraz Rumunii. Głównym założeniem tego wyjazdu była integracja młodzieży z państw europejskich oraz nauka języka angielskiego poprzez różnorakie zajęcia, podczas których należało porozumiewać się w języku angielskim.

Przez tydzień mogliśmy uczestniczyć w wielu zajęciach i warsztatach prowadzonych przez czwórkę native speakerów z Kanady, Stanów Zjednoczonych. Każdy mógł ułożyć swój plan w zależności od preferencji i zainteresowań.

Pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe, wszyscy zebraliśmy się w sali konferencyjnej, aby się przywitać, a następnie mieliśmy czas wolny na zapoznanie się ze współlokatorami i uczestnikami projektu, gdyż każdy mieszkał w pokoju z obcokrajowcem. Przedstawiono nam również native speakerów, którzy przez ten tydzień mieli być naszymi nauczycielami.

W poniedziałek pierwsze zajęcia zaczęły się zaraz po śniadaniu. Zostaliśmy podzieleni na osiem grup. Zajmowaliśmy się wtedy grami integracyjnymi, rozmowami po angielsku i poznawaniem siebie nawzajem. Następnie czekał nas obiad, a po nim warsztaty prowadzone przez Nicka, Jill, DJ’a oraz Angelicę. Obejmowały one kurs fotografii, aktorstwa, tańca, baseball lub gry planszowe.

Jako uczestnicy International Village mieliśmy również możliwość trzykrotnego korzystania z darmowego dostępu do pływalni, znajdującej się na terenie hotelu, w którym mieszkaliśmy.

Po kolacji odbyły się prezentacje państw oraz degustacja potraw pochodzących z krajów uczestniczących w projekcie.

We wtorek poranek wyglądał podobnie, jednak tym razem organizator projektu, pan Roman Pajączkowski prowadził zajęcia dotyczące języków Unii Europejskiej, podczas których uczyliśmy się podstawowych zwrotów i słów w języku rumuńskim, łotewskim, litewskim oraz polskim.

Tego dnia po obiedzie wybraliśmy się do Aqua Parku w Popradzie, natomiast wieczorem odbył się quiz na temat państw uczestniczących w projekcie a także konkurs muzyczny.

Kolejnego dnia zostały zorganizowane zajęcia o Unii Europejskiej, podczas których zdobyliśmy nowe informacje na temat krajów europejskich oraz powstania Unii Europejskiej. Po południu opiekunowie ponownie prowadzili różnorakie warsztaty dotyczące tańca, robótek ręcznych, nagrywania krótkiego filmu, czy też gotowania, makijażu i fryzjerstwa.

Wieczorem w sali konferencyjnej wyświetlono filmy, jakie każda grupa nagrywała jeszcze u siebie w kraju , a następnie odbyła się dyskoteka.

Czwartek znacznie różnił się od poprzednich dni, ponieważ wyjechaliśmy wtedy na wycieczkę (niektóre grupy wybrały się do Krakowa, inne zwiedzały słowacką jaskinię). Po powrocie odbyła się noc filmowa w sali konferencyjnej.

W piątek po śniadaniu mieliśmy zajęcia z native speakerami, trwające aż do obiadu, po których wszyscy zebraliśmy się przed hotelem, by zrobić pamiątkowe zdjęcia. Następnie, po raz kolejny mogliśmy uczestniczyć w zajęciach takich jak wspinaczka, baseball, improwizacje oraz w nagrywaniu klipu muzycznego lub w wycieczce do zamku w Starej Lubovnej.

Tego wieczoru zamiast kolacji zorganizowano ognisko, przy którym śpiewaliśmy, graliśmy w gry i cieszyliśmy się ostatnimi chwilami w swoim towarzystwie, ponieważ niestety kolejnego dnia musieliśmy się pożegnać i wrócić do domu.

Myślę, że każdy z nas zapamięta ten tydzień na bardzo długo, ponieważ dzięki niemu poznaliśmy mnóstwo nowych, ciekawych osób, zawarliśmy wiele znajomości oraz z pewnością podszkoliliśmy naszą znajomość języka angielskiego.